[電影]回到17歲-他體內的原力很強XD

17again

原本以為只是普通的YA片
(Young American movie)
沒想到竟然有如此豐富的娛樂性
除了主角外(主角就是盡情展露帥氣與演技)
其他角色的「性格」設定
都是極其誇張、滑稽而別具特色的

尤其是「魔戒精靈語」這喬段與角色「愛好」設定
真是令人噴飯

男主角 Zac Efron 柴克艾佛朗
據說帥氣度是湯姆克魯斯的接班人

男副主角 Matthew Perry 馬修派瑞
從殺手不眨眼開始認識他 很久沒拍片囉

女主角 Leslie Mann 樂絲莉蔓
雖然上了年紀 但還是有好萊塢熟女的韻味

女配角 Michelle Trachtenberg 蜜雪兒雀柏格
我覺得不夠漂亮 後段痴女的表現很有趣

男配角 Thomas Lennon (III) 湯瑪斯雷恩 
之前沒注意過他 本片的戲份真是好笑
 
由於不僅好笑而勵志 台詞、性格設定亦頗用心
總之 這絕對是部成功且賺錢的娛樂片、商業片

下午 12:22 2009/9/11

======喜歡的台詞摘要=======



就像我們說的 "你在這個位子上
做的太出色了以致於我們捨不得調動你"
Think of it as us saying,
"You're just too valuable to promote. "



我從來沒有要你一定得娶我

是沒錯 但我還是娶你了

I never asked you to marry me.

Yeah, but I did.



一把優雅的光劍...

來自一個更文明的時代



哇!喔 抱歉 青少年版
Aah! Oh, sorry. Teenage you.


我可是那個發明了
音樂防盜版軟體的人啊

同時我也是那個發明軟體
幫助人們盜版音樂的人耶

不過那只能說是湊巧

I'm the guy who invented the software

that prevents people from stealing music.

I also invented the software

that helps people steal music...

...but that's a happy coincidence.



我想我們的雙手剛有了愛的結晶
I think our hands just made a baby.


I never don't not date the principal of my child.
我絕對不會和我孩子的校長不約會的



我發現我兒子在學校的最後一年
都在當別人的練習沙包...

然後我的女兒是個瘋子混帳
專屬的舌吻包廂

And then I found out my son spent the last year
being the school punching bag...

...and watched my daughter get a tongue bath from
a psychopathic jackass.



就如同你第一次抱著的寶貝女兒...

你根本沒想到她竟會如此寶貝與可愛

而當你感受到那小小心臟的脈動...

你會覺得世上再也沒有
比她更讓你覺得摯愛與感動

然後你會期盼你能夠伴著這個小女孩...

無論何時 當她跌倒時扶她一把
不讓她受到任何事物的傷害

不管是受傷殘缺...

還是作惡夢...

或是心碎

It's that first moment when you hold your baby girl...

...and you didn't know that anything

could be so small or so delicate.

And you feel that tiny heart beat...

...and you know that you couldn't love anything more

in the whole world.

And you hope that you can do right by that little girl...

...and always be there to catch her when she falls,

and that nothing ever hurts her.

Not a broken arm...

...or a bad dream...

...or a broken heart.




No, don't respect me.

You don't even have to remember my name.



當你還年輕 任何事在你眼中
都像世界末日一樣嚴重

其實不然


...when you're young,

everything feels like the end of the world.

It's not.



溫柔待你如同你應得的

就像日出日落般陪伴著你


...who treats you the way that you deserve to be treated:

Like the sun rises and sets with you.



我是那種會花十年...

在雙塔中拿著鐵頭棒奮戰的灰袍法師甘道夫




你告訴你的女友
要她最好多看好你一點

真是寶貝蛋一個


You tell your girlfriend
she better keep a close eye on you.

Sweet baby Jesus.



"你不能隻手遮天!"
"You can't handle the truth!"


尤其是我正在猛攻精靈城堡的時候...

你可以隨時接手我的地下城

...when I'm storming the Elvish Castle of Ganakinesh.

You can plunder my dungeon anytime.




You didn't have to come after me again.

Yes, I did, because I love you.

You're the best decision I ever made, I just forgot.




但如果你能給我機會 我發誓
我會用我的餘生補償你

我原本以為我想要人生從頭來過...

但我現在發現我真正想要的
只是想和你從頭來...

But if you let me, I swear,

I will spend the rest of my life making it up to you.

I thought I wanted a second chance at life...

...but now I know I just want a second chance with y...


The Force is strong in this one.
他體內的原力很強


 


arrow
arrow
    全站熱搜

    上善若水 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()